När Jenny Hansson startade Colours, fick vi uppdraget att ta fram varumärkeskoncept och webb för hennes företag. Det är alltid lika spännande att vara med från början när ett företag slår upp portarna till sin verksamhet. Processen med konceptarbetet startar alltid med grundläggande arbete om vad företaget vill utstråla, vad ska kunderna känna, vad är det som är unikt. Ibland går det snabbt att hitta rätt och ibland krävs lite mer research. Moodboards plockas fram, vi vrider och vänder, har vi hittat känslan?

Salong med känsla av sober lyx

Jenny Hansson som driver bloggen colorista.nu är utbildad färgtekniker och nu var det dags för henne efter många år som anställd att starta eget. En salong i Stockholms city som utstrålar sober lyx och där Jennys specialistkunskaper inom färgning står i fokus. Hon har också en särskild faiblesse för färska blommor som får komma till tals i salongen och i hennes grafiska material.

Arbete pågår med hemsidan

Förutom varumärkeskoncept för Colours pågår även arbetet webben, en responsiv hemsida där kunderna kommer hitta inspiration och boka behandling online. Den 25 september är det officiell invigning och då skall allt vara på plats!
Anna Jonason på Krut Reklam har varit med och arbetat i detta projektet.