E-commerce i Kista

Besökte mässan e-commerce Stockholm idag för att uppdatera mig på vad som händer i branschen. Utställningen inrymdes i Kistamässans lokaler och delades med mässan Butiksleverantör som upptog större delen av mässytan. Ska bli intressant att se om några år hur fördelningen ser ut då, har e-commerce tagit över? Blandat bland utställarna, de stora aktörerna var inte på plats bland plattformsleverantörerna. En del intressanta talare däremot, bl a berättade Aaron Suppel, Senior Digital Marketing Manager på American Express hur de utvecklat sin digitala strategi i 67 (!) länder. På hans 10-i-topp tipslista fanns bland annat “Define your language needs upfront” och “Reduce the number of page types you create”. Förståeligt! Och Arnes e-handelsskola hade varit kul att gå på men den var fullsatt. Mässan känns annars inte särskilt spännande och skulle nog behöva ett lyft. Och det är en gåta för mig varför de väljer att lägga en gammal daterad video på sin förstasidan under rubriken “What is e-commerce“. Kan någon förklara?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *