“Ahh-mazing Gaga-inspired Artichoke Queen.”
“Avant-garde presentations by the awe-inspiring Swedish duo Fredrik Karlsson & Matthias Lavesson.” “Project Runway status. So amazing!”
“Swede’s Fredrik Karlsson and Matthias Lavesson showing us a spectacular updo inspired by artichokes!”

Lovorden på sociala medier haglade över Fredrik Karlsson och Matthias Lavesson efter deras framträdande på Unite Global Session i San Diego i oktober. Inför en publik på drygt 1000 personer från hela världen medverkade de på scen och visade sin skicklighet i håruppsättningar med sina fantastiska coiffer från senaste kollektionen F&M Headpieces Art-I-Choke feat Gaudy. Unite Global Session är en unik blandning av inspiration, kreativitet, hår och mode med visningar och utbildningar på Balboa Theatre, mitt i hjärtat av San Diego.

– ”Det var fantastiska dagar, säger Matthias Lavesson. Det är roligt att få sätta Sverige på kartan och visa att vi står i frontlinjen med vårt formspråk och idéer. Många inspireras av det vi gör och det är en underbar känsla.”

Fredrik och Matthias visade 3 st av sina headpieces från senaste kollektionen som är framtagen i samarbete med hovjuvelerare Gaudy. Kollektionen Art-I-Choke har inspirerats av naturens egna lager-på-lagerformer och bygger på kontraster där mjukt läder möter hård metall och blanka ytor möter matta ytor.  Att Fredrik och Matthias fick förfrågan om att visa sin kreativitet på scenen på Global Session tror de bland annat beror på deras målmedvetna arbete med sina headpieces och håruppsättningar som börjar få uppmärksamhet utanför landets gränser.

–  ”Art-I-Choke är vår sjätte kollektion sedan starten av Headpieces by F&M , säger Fredrik Karlsson. Ambitionen att kombinera våra kunskaper om hår och mode har utmynnat i arbetet med headpieces och det är spännande att se det arbetet nu ger resultat.”

För mer information:

Fredrik Karlsson 0702-773477 fredrik@headpieces.se eller Matthias Lavesson 0708-828495 matthias@headpieces.se

Louise Jansson, PR, Loope AB 0708-292255 louise.jansson@loopeab.se. Bilder finns på www.headpieces.se/newsroom

Om Headpieces by F&M:
Historien tog sin början för fem år sedan då Fredrik & Matthias ville bidra till världens skönhet och skapade sin första kollektion skräddarsydda headpieces. Sedan dess har det blivit flertalet kollektioner, alla med unika teman som tilltalat människor över hela världen och duon har klätt både modeindustrin och ikoner som Lady Gaga. Mer information finns på www.headpieces.se.